De nieuwe Europese Algemene verordening gegevensbescherming (European General Data Protection Regulation) vervangt per 2018 de Wet bescherming persoonsgegevens. Dan wordt profileren expliciet gereguleerd en het recht om vergeten te worden geïntroduceerd. Ook krijgt iedere organisatie een documentatieplicht. Je moet zelf bijhouden waar je welke data verzamelt, waarvoor en hoe lang.
Gezien de vele veranderingen is een goede voorbereiding noodzakelijk. Schrijf je daarom nu in voor de DDMA Voorlichting over de Europese Privacy Verordening op 7 april aanstaande.
Tijdens deze voorlichting hoor je wat de wijzigingen betekenen voor de datastrategie van je organisatie. Wat mag je straks wel en niet met persoonsgegevens in marketing en profileren? En we geven aan wat je nu al kunt doen om de nieuwe wetgeving gefaseerd in je organisatie te implementeren.
DDMA haalt Brussel voor deze gelegenheid naar Amsterdam. Je wordt bijgepraat door twee experts die nauw betrokken zijn geweest bij het proces van totstandkoming van de Verordening. Inmiddels maken zij al de slag naar de interpretatie van deze regels in een digital marketing context.
SPREKERS:
Sébastien Houzé – Secretary General van FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) vertelt over het moeizame proces van totstandkoming van de verordening. Ook staat hij stil bij de gevolgen voor de praktijk. Hoe kunnen organisaties straks nog gegevens verzamelen, verrijken en segmenteren?
Mathilde Fiquet – EU Legal Affairs Manager van FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing). Zij geeft in haar presentatie aan wat de Verordening verandert ten aanzien van de huidige wetgeving en welke stappen organisaties kunnen zetten om deze te implementeren.
Donderdag 7 april 2016
Programma:
14:30 Inloop
15:00 Start Programma
16:45 Borrel
Locatie:
Loetje aan het IJ (Bakboordzaal)
Werfkade 14
1033 RA Amsterdam
LET OP: voor navigatie naar de locatie gebruik Werfstraat (Noord; er zijn er 2 in A’dam) of Kraanspoor.
Er is voldoende parkeergelegenheid (betaald) rondom Loetje aan het IJ.
Prijs: € 125,-
DDMA leden gratis
Aanmelden
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht