29-03-2016

DDMA houdt Voorlichtingsbijeenkomst Europese Privacy Verordening

Deel dit bericht

De nieuwe Europese Algemene verordening gegevensbescherming (European General Data Protection Regulation) vervangt per 2018 de Wet bescherming persoonsgegevens. DDMA haalt twee experts over de verordening uit Brussel naar Amsterdam.

In 2018 wordt profileren expliciet gereguleerd en het recht om vergeten te worden geïntroduceerd. Ook krijgt iedere organisatie een documentatieplicht om bij te houden welke data en waarvoor verzameld worden en hoe lang bewaard. Gezien de vele veranderingen is een goede voorbereiding noodzakelijk. DDMA organiseert een voorlichtingsmiddag over de Europese Privacy Verordening op 7 april aanstaande.

Tijdens deze voorlichtingsmiddag wordt uitgelegd wat de wijzigingen betekenen voor de datastrategie van de organisatie, wat wel en niet mag met persoonsgegevens in marketing en profileren, en hoe de nieuwe wetgeving gefaseerd in de organisatie is te implementeren.

Experts
Twee experts die nauw betrokken zijn geweest bij het proces van totstandkoming van de verordening zullen  inzicht geven in de interpretatie van deze regels.
Sébastien Houzé is Secretary General van FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) en vertelt over het moeizame proces van totstandkoming van de verordening. Ook staat hij stil bij de gevolgen voor de praktijk. Hoe kunnen organisaties straks nog gegevens verzamelen, verrijken en segmenteren?
Mathilde Fiquet is EU Legal Affairs Manager van FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing). Zij geeft in haar presentatie aan wat de Verordening verandert ten aanzien van de huidige wetgeving en welke stappen organisaties kunnen zetten om deze te implementeren.

Programma donderdag 7 april 2016
14:30 Inloop
15:00 Start Programma
16:45 Borrel

Locatie
Loetje aan het IJ (Bakboordzaal)
Werfkade 14
1033 RA Amsterdam

LET OP: voor navigatie naar de locatie gebruik Werfstraat (Noord; er zijn er 2 in A’dam) of Kraanspoor.
Er is voldoende parkeergelegenheid (betaald) rondom Loetje aan het IJ.
DDMA-leden hebben gratis toegang, niet-leden betalen 125 euro.

Aanmelden.

Tags:

GDPR, Privacy

Company:

DDMA

Partners