19-12-2016

Xebia: Juiste testaanpak levert verkorting time-to-market op

Deel dit bericht

Xebia heeft onderzoek gedaan naar de manier van testen binnen het Nederlandse bedrijfsleven en concludeert dat Nederlandse bedrijven een verbetering van de time-to-market met 20 procent en een toename van het marktaandeel van 5 tot 10 procent laten liggen. Xebia is aanbieder op het gebied van Agile kwaliteit, Continuous Delivery en Test Automation.

Bedrijven die een agile werkwijze invoeren hebben volgens Xebia de juiste stap gezet naar optimale innovatiekracht en snelheid. Veel organisaties denken er daarmee al te zijn. Niets is minder waar, stelt Xebia. Een succesvolle agile transformatie is niet compleet zonder Continuous Delivery en Test Automation. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bedrijven die alleen een agile transformatie doorvoeren zijn niet digitaal disruptief. Nederlandse bedrijven laten hierdoor aantoonbaar een verbetering van de time-to-market met 20 procent en een toename van het marktaandeel van 5 tot 10 procent liggen, blijkt uit een enquête onder ruim 300 IT-managers uitgevoerd door IT-consultancybedrijf Xebia.

Organisaties die alleen de agile transformatie hebben doorgevoerd kunnen vaak wat in een iteratie van twee weken gebouwd is, pas na twee maanden of langer aan hun klanten in productie opleveren. Volgens Business Unit Manager Viktor Clerc bij Xebia vergt de echte stap naar maximale waardetoevoeging een andere benadering van de IT-functie. “Een benadering waarin de aanpak van het testen maximaal verweven is met een agile softwareontwikkelproces en Continuous Delivery.”

Meer informatie: Xebia

Company:

Xebia

Partners