IT-dienstverlener CoolProfs bouwt sinds haar oprichting in 2000 maatwerk IT-oplossingen. In de zomer van 2016 startte de dienstverlener met een herdefinitie van de bedrijfsstrategie. In een traject van enkele maanden, waarbij creatieve en reflectieve input van medewerkers, MT-leden, klanten en partners centraal stond, formuleerde CoolProfs een nieuwe bedrijfsstrategie en kreeg de nieuwe huisstijl vorm.
De Strategie 2019 van CoolProfs kent de volgende speerpunten:
- Meer focus op dienstverlening. Als ontwikkelaar van unieke, bedrijfskritische systemen lag dienstverlening al verankerd in de kernwaarden van CoolProfs. Dit wordt de komende jaren verder uitgebouwd waarbij zo’n 6o procent van de tijd en inspanning aan bouwen wordt besteed, en de overige 40 procent aan vergaande dienstverlening, zoals meedenken over softwareportfolio, en verantwoording dragen voor het IT-bouwtraject en -architectuur.
- Versterken modelgedreven ontwikkeling. Sinds de start houdt CoolProfs zich al bezig met Modelgedreven Applicatie-ontwikkeling. Eerst met ontwikkelplatform CA Gen en nu al jaren als de grootste OutSystems partner. Deze trend wordt doorgezet en versterkt.
- Nieuwe samenwerkingen. Door met specialistische aanbieders te werken zal de kwaliteit van CoolProfs’ dienstverlening naar een hoger niveau worden getild. Hierdoor komt er meer focus te liggen op gebruiksgemak (UX), en gebeurt het testen van de software voortaan modelgedreven en in verre mate geautomatiseerd. Het Rapid Application Delivery platform van OutSystems leent zich uitstekend voor deze geavanceerde technologieën.
Kernwaarden
Aansluitend op Strategie 2019 heeft CoolProfs een volledige rebranding doorgevoerd. Daarbij zijn het logo, de huisstijl en de pay-off geherformuleerd. Belangrijk is volgens CoolProfs-directeur Eric ten Harkel dat de kernwaarden van het bedrijf vertegenwoordigd zijn: persoonlijk, plezier, betrokken, assertief en creatief. “We helpen onze klanten dagelijks bij hun transformatie naar een digitale bedrijfsvoering. Nu is het tijd om onze eigen toekomststrategie te formuleren en uit te dragen. Je ziet in het nieuwe logo de drie-eenheid van zakendoen, focus op mensen, en liefde voor techniek mooi verbeeld. De punt staat voor daadkracht. De nieuwe pay-off vat de bedrijfskwaliteiten kernachtig samen: Rapid. Development. Partner. Ik ben erg te spreken over onze nieuwe uitstraling. Met Strategie 2019 helpen we onze klanten zelfverzekerd naar 2019 en verder”, aldus Ten Harkel.
Meer informatie: CoolProfs
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht