Tijdens Adobe Summit hebben Adobe CEO Shantanu Narayen en Microsoft CEO Satya Nadella aanvullende details over het Open Data Initiative bekendgemaakt. Adobe, Microsoft en SAP zijn gezamenlijk een nieuwe benadering van bedrijfsgegevens gestart om bedrijven in staat te stellen hun klantervaringen via real-time inzichten vanuit de cloud te leveren.
De drie partners schetsten in een eerste aankondiging in september vorig jaar een gemeenschappelijke aanpak en een reeks middelen voor klanten, met de ambitie om klanten te helpen bij het creëren van nieuwe verbindingen tussen data die zich voorheen in verschillende silo’s bevonden. Ook is het initiatief erop gericht om intelligentie beter te benutten en merken te helpen bij het verkrijgen van inzicht in hun klantinteracties.
Gemeenschappelijk datamodel
Vanaf de start van het Open Data Initiative is het verbeteren van de interoperabiliteit tussen applicaties en platformen van de drie partners een belangrijk uitgangspunt geweest. Dit doen zij op basis van een gemeenschappelijk datamodel met opslag van data in overeenkomstige data lakes. Deze eenduidige opslag van data zal klanten de vrijheid bieden om zelf hun development tools en applicaties te kiezen om diensten te ontwikkelen en implementeren.
Om dit proces te verbeteren en zelfs te automatiseren zijn de drie partners van plan om de komende maanden een nieuwe aanpak te introduceren voor het publiceren, verrijken en verwerken van initiële data feeds vanuit Adobe Experience Platform, die afkomstig zijn uit Adobe Experience Cloud, Microsoft Dynamics 365 en Office 365 en SAP C/4HANA, rechtstreeks in een data lake van de klant. Dit zorgt voor nieuwe mogelijkheden op het gebied van AI en machine learning en leidt er uiteindelijk toe dat verrijkte data beschikbaar wordt in de bestaande apps en diensten van deze drie ondernemingen met nieuwe inzichten en een betere ondersteuning van de klant.
Partner Advisory Council
Om de uitrol van het initiatief te versnellen hebben Adobe, Microsoft en SAP ook aangekondigd om een Partner Advisory Council samen te stellen bestaande uit verschillende partners waaronder Accenture, Cognizant, EY, Deloitte, Capgemini, Hootsuite, Amadeus, Sprinklr, InModi, Change Healthcare, Cisco, Genesys, Finastra, Nielsen en WPP. Deze organisaties zijn actief in uiteenlopende sectoren, bedienen diverse klantsegmenten en geloven in de kansen die het Open Data Initiative biedt om toegevoegde waarde te bieden aan hun klanten.
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht