23-08-2015

Overheidsinstanties voelen grotere druk tot Business Technologie transformatie

Deel dit bericht

Uit recent onderzoek van Forrester blijkt dat door de toenemende technologische innovaties van profitorganisaties burgers ook hogere eisen stellen aan overheidsinstanties. De meest succesvolle bedrijven hebben dit bereikt door niet alleen klantgericht maar "klantgeobsedeerd" te worden.

Door de service die burgers tegenwoordig krijgen vanuit het bedrijfsleven, raken ze sneller gefrustreerd over het feit dat overheidsinstanties hierin achterlopen. In Forrester's onderzoeksverslag is te lezen waarom overheden over de hele wereld moeten investeren in het mobiel worden, het gebruik van big data, digitalisatie en het verbeteren van de klantervaringen.

Om deze transformatie goed te laten verlopen, moeten de CIO's binnen overheden het implementeren van deze toepassingen goed coördineren tussen alle verschillende afdelingen. Dit betekent dat zij de requirements moeten verzamelen, de technische processen in kaart moeten brengen, nieuwe digitale services implementeren, data verzamelen, performances analyseren, en al deze processen herhalen om de ervaringen van de burgers te blijven verbeteren. 

Het volledige verslag is te koop op de website van Forrester.

 

Company:

Forrester

Partners