10-01-2020

AWS, Genesys en Salesforce kondigen Cloud Information Model aan

Deel dit bericht

Om belemmeringen voor innovatie weg te halen zijn Amazon Web Services, Genesys en Salesforce samen gekomen met de Joint Development Foundation van de Linux Foundation om het Cloud Information Model (CIM) te vormen, een open source datamodel dat data-interoperabiliteit tussen cloudapplicaties moet standaardiseren.

Een uitdaging van de verschuiving naar cloud computing is dat applicaties meestal worden gemaakt met hun eigen datamodellen, waardoor ontwikkelaars gedwongen worden om aangepaste code te bouwen, testen en beheren die nodig is om data in verschillende systemen in kaart te brengen en te vertalen. Het proces is volgens AWS, Genesys en Salesforce inefficiënt, vertraagt ​​innovatie en kan uiteindelijk leiden tot een gebroken klantervaring.

Het Cloud Information Model moet de complexiteit verminderen van de integratie van data in cloudtoepassingen door gestandaardiseerde richtlijnen voor gegevensinteroperabiliteit te bieden voor het verbinden van point-of-sale, digitale marketingplatforms, contactcentra, CRM-systemen en meer. Ontwikkelaars hoeven niet langer maanden bezig te zijn met het maken van aangepaste code. In plaats daarvan kunnen ze het CIM binnen enkele dagen overnemen en uitbreiden, zodat ze data lakes kunnen maken, analyses kunnen genereren, modellen voor machine learning kunnen trainen, een enkel beeld van de klant kunnen opbouwen en meer.

CIM-compatibele toepassingen
De oprichters bieden al producten en technologieën aan die bedrijven kunnen gebruiken met het CIM. AWS Lake Formation helpt klanten bij het verplaatsen, opslaan, catalogiseren en opschonen van data uit verschillende bronnen om snel een veilig data lake op te zetten. Amazon Redshift ondersteunt missiekritieke datawarehouses voor Business Intelligence, voorspellende analyses en realtime streaminganalyses. Klanten kunnen JSON- of SQL-scripts gebruiken om CIM-compatibele schema's te maken voor hun AWS-data lakes en datawarehouses.
Customer 360 van Salesforce is een set platformservices aangedreven door CIM. Customer 360 biedt klanten een enkele bron van waarheid door onmiddellijke toegang te bieden tot consistente, afgestemde klantgegevens in alle Salesforce-apps. MuleSoft ondersteunt nu native CIM om de ontdekking van CIM-datatypen mogelijk te maken, zodat gebruikers eenvoudig CIM-compatibele API's en integraties kunnen maken. Met Genesys Cloud en Genesys AI kunnen bedrijven naadloos communiceren met hun klanten via alle kanalen.

Bijdragen aan CIM
Iedereen wordt uitgenodigd om een ​​bijdrage te leveren aan de CIM - inclusief ontwikkelaars, leveranciers en merken.
Meer informatie: Cloud Information Model

Partners