01-08-2017

Adobe verandert personalisatie door middel van AI en data science

Deel dit bericht

Softwareleverancier Adobe kondigt aan data science en algoritme-optimalisatiemogelijkheden in Adobe Target, de personalisatietool van Adobe Marketing Cloud, open te stellen. Hiermee kunnen merken hun eigen datamodellen en algoritmes toevoegen aan Adobe Target om zo de beste ervaring te leveren aan hun klanten. Volgens Adobe benutten merken nu nog niet de volledige potentie van de technologie van kunstmatige intelligentie.

Adobe introduceert daarnaast nieuwe mogelijkheden in Adobe Target, ondersteund door AI en machine learning framework Adobe Sensei, om klantaanbevelingen en gerichte targeting verder te verbeteren, ervaringen te optimaliseren en de levering van een gepersonaliseerd aanbod te automatiseren.

Verwachtingen
Volgens Aseem Chandra, VP Adobe Experience Manager en Adobe Target, nemen de verwachtingen van de consument steeds verder toe. “Daardoor is hyperpersonalisatie geen mogelijkheid meer voor een merk, maar een absolute noodzaak. Vooruitstrevende merken zijn bezig met het ontwikkelen van gepatenteerde algoritmes. Als deze worden geïntegreerd in Adobe Target, kunnen merken hun eigen expertise combineren met de kracht van de AI en machine learning tools van Adobe om te voorspellen wat klanten wensen en deze wensen te leveren voordat klanten ernaar vragen. Dit ondersteunt de bedrijfswaarde en versterkt de merkloyaliteit.”

Geïndividualiseerde klantervaringen
De mogelijkheid om gepatenteerde algoritmes toe te voegen aan een marketingplatform is volgens Adobe uniek. Merken profiteren van de mogelijkheid om hun industriële expertise te koppelen aan Adobe Sensei’s krachtige machine learning en AI-mogelijkheden in Adobe Target. Hiermee worden zij in staat gesteld om op grote schaal geïndividualiseerde klantervaringen te leveren. Daarnaast introduceert Adobe nieuwe Sensei-mogelijkheden in Adobe Target om klanten meer gepersonaliseerde ervaringen te bieden:
One-click personalisatie: Met de nieuwe Auto-Target functionaliteit kunnen marketeers snel een oneindig aantal variaties van gepersonaliseerde klantervaringen leveren via hun digitale kanalen, zoals websites, apps en IoT-user interfaces.
Gepersonaliseerde aanbevelingen: De nieuwe aanbevelingstechnologie in Adobe Target maakt het voor merken mogelijk om de intentie van de klant te gebruiken om zo beter te voorspellen welke content en producten diezelfde klant vervolgens zou willen hebben.
Geautomatiseerde aanbiedingen: Merken kunnen ervoor zorgen dat het beste aanbod, uit honderden mogelijke aanbiedingen, automatisch aan de juiste persoon op het juiste moment wordt getoond.
Gerichte targeting: Door verbeterde integratie met Adobe Analytics Cloud kunnen marketeers gerichter targeten door het gebruik van gedrags-analytics en doelgroepsdata voor een diepere segmentatie. Adobe Target kan bijvoorbeeld de ervaringen van een doelgroep van een automerk personaliseren door inzichten uit Adobe Analytics Cloud te gebruiken waaruit blijkt dat de meeste personen uit deze doelgroep smartphones gebruiken om naar hun volgende autoaankoop te zoeken.

Meer informatie: Adobe

Partners