18-05-2016

Progress kondigt corporate rebranding en DigitalFactory cloud-platform aan

Deel dit bericht

Progress heeft in Sofia haar nieuwe logo en ‘rebranded’ corporate identity geopenbaard. Het Bulgaarse bedrijfsonderdeel Telerik is nu volledig met Progress gefuseerd.

President en CEO Philip Pead van Progress benadrukt in een blog dat de acquisitie van Telerik in 2014 het portfolio van Progress completeerde en een uitbreiding bood naar nieuwe markten en kansen. Dit heeft een intern proces op gang gebracht waarin Progress zich op haar potentieel heeft gefocust met een interne en externe transformatie tot gevolg. De visie die hieruit voortvloeide is gericht op de Digitale Transformatie. Pead noemt Progress: “A powerful force for transformation”.

DigitalFactory
In de huidige disruptieve markt wil Progress een leiderschapspositie innemen om bedrijven bij hun digitale transformatie te helpen. Progress besloot tot een rebranding, met een nieuw frisgroen logo en dito huisstijl, en introduceert een nieuw product: Progress DigitalFactory. Progress DigitalFactory is een alomvattend cloud-gebaseerd platform dat bedrijven moet helpen bij de digitale transformatie naar een omni-channel digital experience waarin de eindklant centraal staat. Traditionele silo’s tussen IT, ontwikkeling en marketing moeten daarbij verdwijnen.

DigitalFactory wordt gepositioneerd als complete oplossing voor creatie en beheer van digitalisering om de beste klantbeleving te ondersteunen. Voorlopig zijn er drie kernonderdelen aangekondigd die in het derde kwartaal beschikbaar zullen zijn:
- DigitalFactory for Sites.
- DigitalFactory for Engagement.
- DigitalFactory for Mobile.
In de loop van 2017 komen volgens Progress additionele oplossingen beschikbaar.

Uitdagingen
Progress heeft de resultaten bekend gemaakt van het wereldwijd onderzoek ‘Are Businesses Really Digitally Transforming or Living in Digital Denial’. Het onderzoek werd uitgevoerd in het eerste kwartaal van dit jaar om een beter beeld te krijgen van hoe bedrijven wereldwijd omgaan met de digitale transformatie en de plannen die zij ontwikkelen om eventuele uitdagingen aan te gaan. Een belangrijke conclusie is dat bedrijven binnen twee jaar een digitale transformatie moeten doormaken om niet de boot te missen in hun markt. Progress ziet het DigitalFactory platform als het antwoord op deze uitdagingen.

Het State-of-digital-business rapport en The-digital-ultimatum-whats-your-plan geven meer achtergrond over de noodzaak van Digitale Transformatie.

Meer informatie: Progress.nl

Partners