12-09-2015

BlueConic breidt Cross-Channel personalisatie uit

Deel dit bericht

Nu consumenten websites steeds vaker via hun smartphone bezoeken, worden mobiele websites steeds belangrijker. Daarom heeft BlueConic zijn functionaliteit voor het personaliseren van mobiele websites verder uitgebreid. Daardoor is cross-channel-personalisatie nu nóg makkelijker geworden.

Ondanks de toenemende populariteit van mobiele websites, ontbreekt het marketeers vaak aan tools om content op mobiele websites goed in te richten. BlueConic lost dat probleem op met pas vrijgegeven functionaliteit, waarmee het marketeers nog gemakkelijker gemaakt wordt om ook mobiele websites te personaliseren.

Investeren in alle kanalen
In mei lanceerde BlueConic functionaliteit die personalisatie op apps mogelijk maakte; nu is de functionaliteit voor mobiele websites verder uitgebreid. 'Of het nu om websites gaat, mobíéle websites of apps; geen enkel kanaal doet voor een ander onder', zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software, leverancier van BlueConic.

Marketeers beschikken vaak niet over tools om de switches tussen devices en digitale kanalen goed te begeleiden. Daarmee sluiten ze niet aan op het gedrag van consumenten, waarvan gemiddeld 25% drie keer per dag van device wisselt. Met BlueConic kan dat wel. 'Dankzij een centraal klantprofiel in BlueConic kunnen marketeers op al hun eigen kanalen gepersonaliseerde dialogen aangaan met hun bezoekers', aldus Rossieau.

Unieke tool
BlueConic is een unieke oplossing voor cross-channel-marketing. Het is namelijk de enige tool die kanalen niet alleen personaliseert op basis van het vertoonde bezoekersgedrag op één bepaald kanaal (zoals de website), maar ook het vertoonde gedrag op andere kanalen meeneemt (zoals apps en mobiele websites).

Partners