10-06-2021

Attollo en Doyle bieden Fintech Maturity Scan

Deel dit bericht

Softwareontwikkelaar Attollo Software Consultancy en UX-design studio Doyle slaan de handen ineen voor een nieuwe dienst: de Fintech Maturity Scan. Met de Fintech Maturity Scan willen de samenwerkingspartners een gat in de markt vullen.

Claudius van der Meulen, Managing Director van Attollo Software Consultancy, licht toe: “Fintechs die in de start-up fase verkeren willen logischerwijs snel groeien en investeerders aantrekken. Om hierin te slagen is het essentieel dat de IT infrastructuur en de gebruikerservaring van het fintech platform tiptop in orde en schaalbaar zijn. Met de Fintech Maturity Scan onderzoeken we beide aspecten grondig, zodat zowel (potentiële) investeerders als de fintechs zelf weten welke elementen al toekomstbestendig zijn en waaraan nog extra aandacht besteed mag worden.”

Het doel van de Fintech Maturity Scan is om de groeipotentie van fintechs in hun huidige staat inzichtelijk te maken. Zaken als PSD2 compliance en beveiliging worden onderzocht, maar ook ‘dark patterns’ in het platform design en interdisciplinaire samenwerking binnen de fintech komen aan bod. De scanresultaten worden vervolgens getoetst aan industriestandaarden en uitgewerkt in een adviesrapport. Hierin worden concrete inzichten gepresenteerd en actiepunten aanbevolen waarmee de fintech, al dan niet samen met de investeerder, aan de slag kan.

Logische propositie
Doyle en Attollo hebben al veel start-ups en scale-ups geholpen met optimalisatie en opschaling binnen hun expertisegebieden, respectievelijk UX en IT. De Fintech Maturity Scan is dus een logische uitkomst van een terugkerend verzoek aan beide partijen. Romeo Vreeken, Creative Director en Partner van Doyle, legt uit: “Veel jonge bedrijven haken ons - vaak met spoed - aan wanneer zij willen investeren in groei en op zoek zijn naar investeerders. Om zulke groei te realiseren ontwerpen wij ervaringen die naadloos aansluiten bij het beoogde doelpubliek. Dit proces begint altijd met uitgebreid onderzoeken waar eventuele knelpunten in het huidige design liggen en de beoogde doelen en doelgroepen in kaart brengen. De bevindingen verwerken we vervolgens in een solide ontwerp. Onderzoek doen en de resultaten omzetten in actiepunten is ons dus totaal niet vreemd.”

Toen Van Der Meulen de zoektocht startte naar een complementaire partner voor UX design, kwam hij al gauw bij Doyle uit. Van Der Meulen herkende bovendien de spoedverzoeken die Vreeken beschreef volledig, waardoor een samenwerking én een nieuwe gezamenlijke oplossing snel volgden. Van der Meulen: “Tijdens onze eerste ontmoeting waren we het er unaniem over eens dat een grondige scan van beide disciplines (UX en IT) niet ad hoc, maar gepland zou moeten plaatsvinden. Met name om een duidelijke, complete roadmap te kunnen ontwikkelen, en fintechs en investeerders meer zekerheid te bieden.”

Tags:

Fintech

Company:

Attollo, Doyle

Partners